escudo

Oly' rövid az élet, ne hagyjuk hogy elfusson mellettünk! Ha csak velem osztanád meg, és mert kíváncsi vagyok a véleményedre: escudo@velvet.hu Ajánlott böngésző: Internet Explorer (7)

Ti mondtátok

  • gyöngyvirág: :D már nagyon vártam, hogy újra írj köszönöm :D olyan jó olvasni, te írásra termetté... (2010.03.20. 16:28) Kis izé a fülben
  • egyfiúaházból: Miután leült, egymásra néztünk. Oda hajoltam hozzá és a fülébe súgtam, hogy.... (2010.01.19. 20:15) Folytatósdi
  • escudo: @fridi: Kicsit kínosan éreztem magam, de szépen, jólnevelten kezdtem válaszolgatni a feltett kérdésekr... (2010.01.19. 11:14) Folytatósdi

Ezt tudom nyújtani

barátság (9) dalszöveg (12) érzések (65) gondolatébresztő (73) gondolatok (75) gyermek (1) idézet (7) kapcsolatok (54) könyv (3) kowalsky (2) munka (2) (1) önismeret (2) politika (1) szerelem (41) szeretet (32) szex (21) (2) vágy (42) vers (2) zene (9)

Mai névnap

"Idézlek idézettel idézet"

Linkek

IndaFotó képek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kis izé a fülben

2010.03.18. 22:08 escudo

Főiskolai tanulmányaim miatt elég hosszasan utazom vonattal. Hol könyvvel, hol Nők lapjával, hol jegyzetekkel, attól függően, hogy szorgalmi vagy vizsgaidőszak van-e. És azzal a kis izével a fülemben. Igen, zenét hallgatva közben.

Egy előadáson az egyik előadó próbált meggyőzni minket arról, hogy mennyire távolságtartónak, zárkózottnak mutatkozik az, aki zenét hallgat, miközben utazik. Mert kizárja a külvilágot. Én akkor felháborodtam ezen, mert szerintem a zenehallgatásnak semmi köze a zárkózottsághoz. Tanár Úr azt gondolja, hogy a mai fiatalok elzárkóznak a többi embertől azzal, mert éppen zenét hallgatnak. Azt az apró körülményt nem vette figyelembe, hogy milyen fontos, ha nem fontosabb az a kommunikáció, amit nem mondunk ki.

Utazásaim során ráértemben elég gyakran megfigyelem utastársaimat. Előfordul, hogy  nincs kedvem beszélgetni, és akkor valóban csak zenét hallgatok, de a tekintetemmel megtisztelek mindenkit, és egyáltalán nem zárkózom el a beszélgetéstől. Idegenekkel.

Máskor érdeklődő tekintetemmel bírom szóra az arra fogékony utastársaimat, vagy én szólítom le őket, és ez független attól, hogy előtte vagy utána benne volt-e a fülemben a kis izé.

Egyik reggel éppen InterCityre várakoztam a peronon. Unalmamban nézelődtem, néztem az álmos embereket. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy anyuka a kislányát hangosan rendre utasítja. Majd körülnézett, hogy látta-e, hallotta-e valaki, talán el is szégyellte volna magát, rám nézett, aztán arra gondolhaott, hogy ugyan, ez az én gyerekem, úgy nevelem ahogy akarom - legalábbis ezt tükrözte az arca. A kislány is észrevette érdeklődő pillantásomat, és szégyenlősen az anyja térdébe kapaszkodott, hiszen csak azt érte el nyújtózkodás nélkül. Ő is álmos volt még.

Végre megérkezett a vonat, már csak a helyemet kellett megtalálnom. Mi is volt? 22-es kocsi? Tiszta szerencse, hogy az InterCityn biztosan van hely, és igényes körülmények között lehet utazni. A nem alacsony ár fedezi.

Helyet foglaltam, és olvasgattam valamit, fülemben a kis izével. Nem sok idő telt el, amikor a szőke kislány a peronról odasonfordált két üléssel elém, és pajkosan rámnézett. Akkor már nem volt álmos. Megnyugodott. Én rámosolyogtam, majd hallgattam tovább a zenét. A kislány visszaszaladt az anyukájához, és később ismét meglátogatott. Akkor már egész közel jött hozzám. Volt előttem két szabad hely, így a kisasszony úgy döntött, ott helyet foglal. Akkor már nem volt kedvem zenét hallgatni. Beszélgettünk. Elmondta a kislány, hogy nagymamájához megy, és megkérdezte, hogy én hová tartok. Aranyosan elfecserésztünk mindeféle dolgokról. Az anyja közben türelmetlenül hívta magához, de ő inkább társasági életre vágyott. Mielőtt visszament az anyjához, megkérdezte, hogy ha odaérnek a nagymamához, levenném-e vonatról. Hát persze, hogy leveszlek - mondtam. Úgy tűnik, talált valakit, akire rá merte bízni kis törékeny testét. Vajon hol lehetett az apukája? Mikor odaértünk az állomásra, az anyja dühösen elrángatta a másik irányba. Én még a kislány után néztem, majd elballagtam. Kicsit lelkiismeretfurdalásom volt. Mikor leszálltam a vonatról, már a nagymamáját ölelte a peronon, s rám már nem emlékezett.

Visszafelé pedig...

 

 

1 komment

Címkék: gondolatok gyermek szeretet gondolatébresztő érzések kapcsolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://escudo.blog.hu/api/trackback/id/tr311850991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyöngyvirág 2010.03.20. 16:28:55

:D már nagyon vártam, hogy újra írj köszönöm :D
olyan jó olvasni, te írásra termettél!
süti beállítások módosítása